האם התפטרות עקב מצב רפואי מזכה בפיצויי פיטורים?

עובד שהתפטר עקב מצבו הרפואי, או של בן משפחתו, זכאי לפיצויי פיטורים. אולם, חשוב להבהיר כי לא כל התפטרות עקב מצב רפואי מזכה בפיצויי פיטורים, אלא בהתקיים מספר תנאים.

באילו תנאים התפטרות עקב מצב רפואי מזכה בפיצויי פיטורים

ככלל, עובד שהתפטר, לא זכאי לפיצויי פיטורים. אולם, עובד שהתפטר מחמת מצבו הרפואי (וכן הרעת תנאים, לאחר לידה, שינוי מקום מגורים), זכאי לפיצויי פיטורים. בית הדין לעבודה קבע כי התפטרות בשל מצב רפואי תזכה את העובד בפיצויי פיטורים בהתקיים מספר תנאים.

התפטרות העובד בשל מצבו הרפואי היא הסיבה העיקרית

בפסיקה נקבע, כי לא די בכך שהמצב הבריאותי יהיה אחד הגורים להתפטרות של העובד, אלא שמדובר בגורם עיקרי שהוביל להתפטרותו. כלומר, אם הסיבה הרפואית היא סיבה משנית, תביעת העובד עשויה להידחות.

לדוגמא, עובד שהתפטר בטענה למצב רפואי לקוי. אלא שלאחר סיום עבודתו, החל לעבוד בחברה מתחרה באותו תפקיד שעבד אצל המעסיקה הקודמת. במקרה הזה, העובד עלול שלא לקבל פיצויי פיטורים.

אישור מרופא תעסוקתי או רופא מטפל

בית הדין לעבודה קבע, כי יש לתת משקל לא מבוטל לתחושה הסובייקטיבית של העובד וזאת ככל שתחושה זו מגובה במסמכים רפואיים מתאימים.

עוד נקבע, כי על העובד להוכיח את מצבו הרפואי. לפיכך, העובד צריך להציג אישור של רופא תעסוקתי או של רופא מקופת חולים. על האישור לפרט את מגבלותיו של העובד.

תפקיד אחר התואם את כישורי העובד

עובד שטוען, כי מצבו הרפואי אינו מאפשר לו להמשיך לעבוד, צריך לאפשר למעסיק למצוא לו תפקיד אחר אשר הולם את המגבלה הרפואית.

דהיינו, על העובד מוטלת החובה להציג מסמכים רפואיים ולהודיע תחילה למעסיק על נסיבות ההתפטרות, כדי לאפשר למעסיק להציע תנאי עבודה התואמים את מצבו הרפואי.

גובה הפיצויים לעובד שהתפטר עקב מצב רפואי

עובד שהתפטר בדין מפוטר בשל מצבו הרפואי, בהתאם לתנאים שצוינו, זכאי להשלמת פיצויי פיטורים. המשמעות היא שהמעסיק צריך להשלים לעובד את הפיצויים שלא הופרשו לקרן הפנסיה בהתאם לשכרו הקובע.

סיכום

אם כן, לא כל התפטרות בגין מצב רפואי מזכה את העובד בפיצויי פיטורים. בכל מקרה מומלץ להיוועץ עם עו"ד הבקיא בדיני עבודה.

המידע בעמוד זה כללי ובלתי מחייב. האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי.

אהבתם את המאמר? שתפו...

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest

השאירו תגובות והודעות