תקלות ברכב חשמלי חדש

רכשתם רכב חשמלי חדש. אלא שהרכב כל שני וחמישי נכנס ויוצא מהמוסך. התקלות חוזרות וליבואן אין תשובות. האם ניתן לבטל העסקה או לדרוש את החלפת הרכב?

המעבר לרכב חשמלי חדש

בשנים האחרונות יותר ויותר מעדיפים לעבור לרכב חשמלי חדש. על פניו, הטכנולוגיה החדישה מבטיחה לנו ראש שקט, ואף חיסכון בכסף ובריצות למוסך, לא כל שכן ברכב חשמלי חדש. הצפייה היא לקבל תמורה ראויה להשקעה הכספית. אולם, יותר ויותר מדווחים על תקלות ופגמים ברכבי חשמלי חדש, שהיבואן לא מצליח לתקן.

הפגמים הנפוצים ברכב חשמלי

התקלות הנפוצות ברכב חשמלי הן בסוללה של הרכב, בהטענת הסוללה, ועוד שלל תקלות חשמל שונות ועוד.  לא אחת, היבואן באמצעות המוסך שמטעמו מנסים לתקן את התקלה, אך ללא הצלחה.

בחלק מהמקרים היבואן לא יודע מה מקור התקלה, ואיזה חלק צריך להחליף. במקרים אחרים, כאשר היבואן איתר את התקלה התברר שאין חלקי חילוף בארץ. הרכב נותר במוסך שבועות, ואף חודשים.

מתי ניתן להגיש תביעה בגין פגמים ברכב חשמלי חדש?

סעיף 28 לחוק המכר קובע כי על היבואן מוטלת החובה לפעול לתיקון הרכב בהתאם לתקופת האחריות שהתחייב כלפי הרוכש. אולם, ככלל, אם היבואן לא הצליח לאתר ולתקן את התקלה בתוך פרק זמן סביר, לרוכש הרכב קמה עילה לביטול העסקה: השבת התמורה או החלפת הרכב החשמלי ברכב חדש.

כמו כן, בהתאם לנסיבות המקרה, ניתן לתבוע פיצויים בגין נזקים שנגרמו בגין רכישת הרכב התקול: אובדן הנאה מהרכב, הפסד ימי עבודה, הוצאות על רכב חלופי ועוד. מן הראוי לציין, שגם פגם מהותי ברכב, למשל סוללה תקולה או רכב שניזוק טרם מסירתו, עשויה להיות סיבת מצדקת לביטול העסקה.

לסיכום

רכשתם רכב חשמלי חדש שאינו תקין? התקלות חוזרות וליבואן אין תשובות? יכול להיות מאוד שניתן לבטל העסקה או לדרוש את החלפת הרכב הפגום ברכב חשמלי חדש.

המידע בעמוד זה כללי ובלתי מחייב. האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. בכל מקרה יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין .

אהבתם את המאמר? שתפו...

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest

השאירו תגובות והודעות