בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר- על אתר

מהי בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר – על אתר ומדוע יש להגישה? מדובר בבקשה דחופה לרישום סימן מסחר שלרוב תבחן בתוך מספר ימים או שבועות וניתן להגישה בנסיבות מסוימות. הבקשה תקבל קדימות לפני בקשות קודמות.
מתי ניתן להגיש בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר?
בשונה מבקשה רגילה לרישום סימן מסחר, בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר- על אתר, יש לציין נימוקים סבירים לדחיפות הבקשה ובחינתה המוקדמת על פני בקשות רגילות. בהתאם לפקודת סימני המסחר ולתקנות, מדובר ברשימה פתוחה.
רישום סימן מסחר הוא אחד הכלים ליתן תוקף והגנה למוניטין שצבר העסק במרוצת השנים. אחד מהמקרים היותר נפוצים אשר מהווים עילה להגשת בקשת מזורזת לרישום סימן מסחר- על אתר, הוא כאשר ישנו גורם אחר שעושה שימוש, שלא כדין, בסימן מסחר.
לא אחת, בעלי עסקים משתמשים בסימן מסחר ובשם של עסק מוכר כדי למשוך אליהם את קהל לקוחותיו של העסק המוכר והמצליח. מדובר בהטעיה וגניבת עין. בנסיבות אלו, קם ועולה הצורך להגיש בקשה דחופה שתבחן לרוב בתוך מספר ימים או שבועות.
נימוקים נוספים להגשת בקשה לבחינה מזורזת:

א. ישנה כוונה להגיש בקשה בינלאומית על בסיס הבקשה הלאומית.

ב.   סימן שהיה רשום בעבר ונמחק בשל מחדל.

ג.   סימן שהוגש בעבר, שהתבקשו בו שינויים שלא ניתן היה לבצע בבקשה הרגילה שהוגשה.

ד.  בשל כוונת בעל הסימן לתת בסימן רשות שימוש לאחר.

איך מגישים בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר?

לצורך הגשת בקשה מזורזת לרישום סימן מסר, יש לצרף תצהיר מאומת על ידי עורך דין. בתצהיר יש  לפרט מדוע הבקשה מוגשת בהליך מזורז, ולא באמצעות בקשה רגילה לרישום סימן מסחר.

בנוסף על כך, יש לצרף אישור תשלום אגרה בקשה לבחינה מזורזת.

לסיכום

הגשת בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר מקצרת באופן משמעותי את משך הזמן לרישום סימן מסחר, זאת לעומת בקשה רגילה.  אולם, לא כל נימוק  מצדיק הגשת בקשה מזורזת לרישום סימן מסחר. על כן, יש לפנות לעורך דין המתמחה ברישום סימן מסחר, ובפרט בהגשת בקשת על אתר לרישום סימן מסחר.

אהבתם את המאמר? שתפו...

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest

השאירו תגובות והודעות