התחזות עסקית – עורך דין אוראל הרשקוביץ

התחזות עסקית, בשפה המשפטית גניבת עין. חברות, לרוב בתחילת דרכן, משתמשות בשמות של מותגים, מוצרים או שירותים מתחרים ומוכרים כדי להתעשר שלא כדין על חשבון המותג המוכר והמוביל. החברה המובילה, הוותיקה והמוכרת מפסידה לקוחות, כשגם השם והמוניטין עשוי להיפגע. אך לא רק זאת. גם קהל הלקוחות הנאמן של החברה בעלת המוניטין, מוטעה לחשוב שהוא מתקשר בעסקה עם המותג המוכר והמוביל.
התוצאה רעה לכולם. החברה המוכרת בעל המוניטין, מפסידה כסף ואת קהל הלקוחות שלה. הצרכן, ככל הנראה, לא יקבל את המוצר או השירות באיכות הנדרשת, שעבורו שילם ממיטב כספו. מה ניתן לעשות בנסיבות המקרה? כיצד ניתן להפסיק את ההטעיה ולקבל פיצוי ללא הוכחת נזק.
סל הכלים למניעת גניבת עין, התחזות עסקית והמשך הפגיעה בחברה המוכרת והמובילה, כולל, בין היתר, הגשת בקשה לצווי מניעה כנגד החברה המתחזה, כמו גם תביעת כספית בין השאר בהתאם לחוק עוולות מסחריות.
בעוולת גניבת עין, יש להוכיח מוניטין שיש לטובין או לשירותים וחשש סביר להטעיית הציבור. אם לא הוכח אחד משני יסודות אלה, לא כל שכן אם לא הוכחו שני היסודות גם יחד, לא תקום העוולה של גניבת עין.למידע נוסף והרחבה בנושא, קראו את הכתבה שערכנו בשיתוף N12.

המידע בעמוד זה כללי ובלתי מחייב. האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. בכל מקרה יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין .

אהבתם את המאמר? שתפו...

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest

השאירו תגובות והודעות