צו ההרחבה בענף המוסכים- עו"ד אוראל הרשקוביץ

עו"ד אוראל הרשקוביץ. עובדי ענף המוסכים זכאים להטבות ותוספות לשכר בשיעור של אלפי שקלים בחודש. מהם התנאים לתחולת צו ההרחבה בענף המוסכים?

תנאי עבודה קשים

תנאי עבודתם של עובדי מוסך נחשבים לקשים. מדובר בעבודת כפיים הדורשת מאמץ פיזי רב. כמו כן, ככלל, עובדי מוסך נדרשים לשעות עבודה רבות.

התנאים לתחולת צו ההרחבה בענף המוסכים

ראשית, תחולת צו ההרחבה בענף המוסכים נקבעת בהתאם לעיסוקו של המעביד. סעיף 1 לצו ההרחבה קבוע כי "מוסך" הוא מקום עבודה, וכל מוסך המעסיק עובדים שכירים בתיקונים ושירותים לכלי רכב וחלקיהם".

שנית, הצו חל על עובד המועסק במוסכים. המשמעות היא, שגם מזכירה, מנהלת משרד במוסך, זכאית להטבות וזכויות ש"מוסכניקים" זכאים.

שלישית, הצו אינו חל על עובדים שיש להם הסכם עבודה אישי המעניק להם תנאים טובים יותר מצו ההרחבה בענף המוסכים. דהיינו, הצו רק יכול להוסיף על זכויותיהם על העובדים ולא לגרוע מהן. בנוסף הצו לא חל על עובדי מוסך שחלות עליו הוראות הסכם קיבוצי מיוחד.

קרן פנסיה מהיום הראשון

עובדי מוסך זכאים להפרשות לקרן הפנסיה מיום העבודה הראשון, גם אם לא היה להם קרן פנסיה פעילה.

בגדי עבודה

לאחר ותק של 6 חודשים, עובדי ענף המוסכים זכאים אחת לשנה ל-2 חלפיות עבודה ו- זוג נעלי עבודה. בגדי מגן (בהתאם לצורך, ולסוג העבודה).

עבודה במשמרת שנייה

בהתאם לצו ההרחבה בענף המוסכים, עבודה בין השעות 14:00- 22:00, נחשבת לעבודה במשמרת שנייה. המשמעות היא שעובדי המוסך יהיו זכאים לתוספת של 25% על שכר בעבור כל משמרת.

בנוסף על כך, עובדי המוסך זכאים לגמול שעות נוספות, זאת בנוסף על התוספת בת 25% לשכר בגין עבודה במשמרת.

קרן השתלמות.

עובדי ענף המוסכים זכאים להפרשות לקרן השתלמות בשיעור של 0.2% משכרו של העובד. בנוסף על כך, ינוכה משכרו של העובד 0.1% לקרן השתלמות.

לסיכום

 כמו צווי הרחבה אחרים, גם צו ההרחבה בענף המוסכים מקנה לעובדיו זכויות בשווי אלפי שקלים בשנה, יש לבחון כל מקרה לגופו של עניין, ולהיוועץ עם עו"ד המתמחה בנושא.

המידע בעמוד זה כללי ובלתי מחייב. האמור אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי. בכל מקרה יש לפנות לקבלת ייעוץ משפטי מעורך דין.

אהבתם את המאמר? שתפו...

Facebook
Twitter
Linkdin
Pinterest

השאירו תגובות והודעות